Like us for get Notifications

[GAMBAR] Indahnya bulan madu FIZO OMAR ,MAWAR ABDUL KARIM


FIZO dan Mawar mendakwa mereka lebih selesa memupuk cinta
 selepas akad nikah kerana ia halal dan berkat.


MENGHIRUP udara segar luar negara mungkin cita-cita dan impian semua pasangan yang baru berkahwin.

Malah, tempoh berbulan madu merupakan saat paling indah yang akan kekal dalam dakapan kenangan sampai bila-bila. Soal kerja boleh ditinggal-tinggalkan, apa yang lebih penting, kalendar suami isteri harus diisikan dulu dengan agenda berdua.

Itulah rakaman yang dikongsikan pasangan pengantin popular, Wan Hafizol Wan Omar atau Fizo Omar bersama permaisuri hatinya Mawar Abdul Karim. Perkenalan selama setahun membawa mereka ke mahligai perkahwinan pada 10 November lalu.

Pasangan itu baru sahaja menghabiskan masa berbulan di beberapa lokasi di negara Eropah selama 19 hari. Berkongsi kisah bulan madunya, Fizo yang sebelum ini sempat ke Dubai bercuti bersama keluarganya sekali gus bersama isteri tercinta atas cerita istimewa tentang pemilihan Eropah sebagai destinasi pilihan mereka.

"Saya berangkat ke Dubai pada 2 Disember lalu selama dua hari, kemudian kami terus ke Itali, Perancis dan Britain.



"Kami memilih Eropah kerana ada kisah di sebaliknya. Saya pernah menjejakkan kaki ke Paris begitu juga Mawar. Sewaktu di sana saya telah bergambar di Eiffel Tower lalu menghantar gambar tersebut kepada Mawar.

"Begitu juga dengan Mawar ketika di Paris. Kali ini setelah berkahwin akhirnya kami dapat bergambar bersama-sama di Eiffel Tower itu," ujarnya yang begitu teruja menikmati kehidupan berumahtangga.




FIZO dan Mawar menghabiskan masa 19 hari berbulan madu di beberapa destinasi menarik di Eropah termasuk di Rom, Itali.


Berbulan madu

Selepas melayari bahtera perkahwinan dan menikmati keindahan bercinta selepas berkahwin merupakan momen paling indah pasangan itu. Tidak semua pasangan berpeluang untuk menikmati percintaan selepas bernikah.

"Saya rasa berdebar dan sedikit kekok apabila keluar meluangkan masa bersama.

"Kami berdua belajar untuk menyesuaikan diri antara satu sama lain. Banyak perkara yang kami belajar untuk mengeratkan lagi hubungan agar terus berkekalan.

"Bercinta selepas kahwin dan halal mungkin lebih berkat. Kami berkongsi saat indah bersama kerana segalanya berubah tidak lagi seperti kehidupan saya yang dahulu," ujar Fizo yang sudah lebih sebulan mendirikan masjid.

Segalanya berubah 360 darjah. Jika dahulu bujang, kini sudah bergelar suami. Masa lapang Fizo akan terus dinikmati bersama isteri yang sentiasa mempersiapkan hari-harinya.

Jelas Fizo, Itali merupakan destinasi terbaik untuk berbulan madu dan dikunjungi.

Meskipun, mata wang tinggi tetapi demi kelainan di negara orang tentu tidak mengecewakan. Itali kekal menjadi lokasi percutian dan bulan madu terbaik dalam sejarah buat Fizo.

"Kawasan yang tenang, bersih, dan orang di sana pula semuanya baik-baik. Saya seperti jatuh cinta di sana. Jika berpeluang saya pasti akan ke sana lagi.

Mawar penyeri hidup

"Tidak salah sekiranya kita berhabis banyak demi kebahagiaan pasangan. Ia akan menjadi kenangan yang sangat manis sepanjang melayari bahtera rumah tangga," kata Fizo yang mengimpikan cahaya mata dalam waktu terdekat.



FIZO dan Mawar mengambil kesempatan melancong di Rome, Itali untuk
 merapatkan hubungan suami isteri

Jika sebelum ini Fizo bersendirian, kini dia menarik nafas lega dan bersyukur apabila hadirnya Mawar hidupnya.

Anak sulung kepada ahli perniagaan tudung jenama Fareeda, Faridah Zakaria itu merupakan satu permulaan baharu dalam hidup Fizo dan menjadi tanggungjawabnya untuk memastikan kehidupan mereka berjalan dengan lancar.

"Alhamdulillah, kehidupan saya kini lebih teratur. Jika dahulu saya sering pulang lewat tapi sekarang saya tidak sabar hendak pulang ke rumah.

"Meluangkan masa bersama isteri sudah menjadi rutin harian saya sejak bergelar suami. Malah, tidur saya juga sekarang lebih awal berbanding dahulu," seloroh Fizo.

Tunai umrah

Selain berkongsi hobi melancong, pasangan itu bercadang membawa ahli keluarga mengerjakan umrah pada bulan Februari ini.

"Kini, kami sibuk menguruskan kerjaya masing-masing. Insya-Allah, pada bulan Februari nanti kami bercadang untuk menunaikan umrah bersama. Itu pun jika tiada aral melintang.

"Saya dan Mawar gemar bercuti. Kami bercadang untuk menjadikan percutian sebagai aktiviti tahunan.

"Lebih seronok jika dapat pergi bercuti atau berbulan madu sambil membawa anak-anak," kata Fizo.

Tatkala diasak cerita zuriat, Fizo menjelaskan tempoh bulan madu masih belum membuatkan isterinya berbadan dua.


[GAMBAR] Indahnya bulan madu FIZO OMAR ,MAWAR ABDUL KARIM [GAMBAR] Indahnya bulan madu FIZO OMAR ,MAWAR ABDUL KARIM Reviewed by Tular Lagi on 10:00 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.