Like us for get Notifications

PROF IZZI - ‘SAYA TIDAK SANGKA DIAIBKAN SEBEGITU RUPA’






Kes cabul yang melibatkan pensyarah dan juga penceramah terkenal, Prof Izzi kini hangat diperkatakan. Tidak wajar sekiranya seorang pendidik mengambil kesempatan ke atas pelajar mereka. Namun begitu, tidak wajar juga sekiranya kita terus menghukum beliau tanpa berikan ruang untuk beliau bela diri dan pihak berkenaan jalankan siasatan.

Seperti yang kita sudah sedia maklum, sebelum ini Shuhada Raba telah membuat laporan polis dan kertas siasatan telah pun dibuka. Cuma pihak polis belum memanggil Prof Izzi untuk memberi keterangan. Dalam pada itu, laman sosial Facebook miliknya terus menjadi tumpuan banyak pihak untuk melihat sekiranya ada status terkini Prof Izzi berhubung isu yang tersebar.

Berikut adalah antara status beliau yang dipaparkan:


“Sy tidak sngka diaibkan sebegitu rupa. Manusia terlalu mudah membuat penilaian hanya melalui satu pihak shj. Anda harus dgr dahulu penjelasan daripada kedua dua pihak, barulah anda ada hak utk membuat penilaian. TK”.

Status Prof Izzi sebelum ini:

(An-Nisaa’: 78) : Di mana jua kamu berada maut akan mendapatkan kamu, sekalipun kamu berada dlm benteng yang tinggi lagi kukuh

Status terkini Prof Izzi:


'Setakat ni saya tidak boleh memberi kenyataan sbb ianya masih dlm siasatan''

Apa yang mengejutkan adalah, apabila ramai yang muncul dan mengaku turut pernah dicabul oleh Prof Izzi. Pelbagai cerita mula timbul dari orang yang mendakwa pernah menjadi bekas rakan sekerja dan juga bekas PA beliau.
Mari kita berdoa agar kes ini cepat diselesaikan kerana dibimbangi akan memberi kesan buruk kepada kedua-dua pihak. | AmriAmboi


***Ini khas untuk jejaka [ klik untuk  info selanjutnya ]


PROF IZZI - ‘SAYA TIDAK SANGKA DIAIBKAN SEBEGITU RUPA’ PROF IZZI - ‘SAYA TIDAK SANGKA DIAIBKAN SEBEGITU RUPA’ Reviewed by Tular Lagi on 9:55 PM Rating: 5

13 comments:

  1. memang sah ler tuu ......

    This Is What U Really Want !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  2. Benar sekali, perlu didengar penjelasan dua belah pihak dan pastinya di mahkamah. Tidak patut menuding kesalahan hanya berdasarkan laporan polis siswi itu shj, tanpa pengetahuan sama ada kandungan laporan itu benar atau palsu.Harap kes tidak berbolog bong jadinya nanti.

    ReplyDelete
  3. baru sikit je tuu!..DSAI behari2,berbulan2,bertahun2 diaibkan oleh madey kutty dgn penchacai umporno...

    ReplyDelete
  4. Tak sampai pun suku bahgian apa yg d rasai dsai dan keluarga.

    ReplyDelete
  5. Renung dan selamat meraba

    ReplyDelete
  6. PROF PUN BAGI LA KENYATAAN RASMI,NI BAGI STATEMENT CIPUT2 CMNI,MEMANG LA ORANG TAK DAPAT BUAT PENILAIAN.

    ReplyDelete
  7. Tolong pereksa tengok Prof ni orang BN ke atau PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN lah tu..bkn ssah nak fhm..kalau PKR awal2 dh kene terjah..

      Delete
  8. Kan prof dh cakap dia tak boleh bagi statement sbb masih dlm siasatan polis..tapi kalau ada keperluan buat le penjelasan..nasib baik pelajar ni dh dapat biasiswa kalau tidak dah jumpa pm dah..

    ReplyDelete
  9. Kalau rasa malu diaibkan, kenapa buat kerja tak senonoh?? Bukan senang2 seorang pelajar nak tuduh perkara yang sangat berisiko macam ni kalau perkara tu tak berlaku; ditambah pula dengan pendedahan bekas PA dan mereka yang kenal dengannya. Kementerian sepatutnya gantung tugas mangkuk ni sehingga siasatan selesai. Jila didapati bersalah, tendang dia dari IPT. Dan perkara ini sepatutnya menjadi peringatan kepada penyarah2 lain di semua IPT supaya simpan garfu2 kamu dalam kocek seluar masing2, Kalau ada bini, koreklah sepuas2nya. Allah pun tak marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umi Hafilda dulu pun buat tuduhan juga ada risiko, sekarang bukankah dah senang? Saifol pun sama, pelajar gagal serta kerja tidak menentu boleh buat hantaran kawin berpuluh ribu! Lu ada? Nak buat fitnah amat mudah. Pihak polis mesti menyiasat habis, jika ada asas baru boleh dakwa di mahkamah. Setelah diputuskan bersalah oleh mahkamah, barulah majikan ada kuasa untuk memecat pekerjanya. Kalau setakat ada repot saja, masih tidak kuat asasnya. Jangan percaya pd gosip, manusia boleh cakap macam2 di luar sana tapi hampas di mahkamah langsung tak ada nilai.

      Delete
  10. manusia yg kita lihat alim atau sebagainya..boleh mempengaruhi pemikiran orang lain...mungkin kita akan anggap...ohh..dia baik...tetapi sebaliknya...watak 'baik' itu digunakan sebagai topeng untuk melakukan kejahatan....apa pun hanya ALLAH yang melihat apa yg anda lakukan....

    ReplyDelete
  11. Dlm kisah sejarah Nabi Yussof as menceritakan perihal seorang isteri pembesar yg gagal menggoda lalu difitnahnya Nabi Yussof as. Begitu juga dlm kehidupan seharian malah ada dijadikan plot drama. Perkara ini memang benar2 ada berlaku dlm masyarakat, sehinggakan Umee Heflidda Asli pun sanggup memfitnah. Mungkin bermotifkan dengki, dendam atau diupah oleh pihak tertentu, macam Saifool. Fitnah telah membudaya dlm masyarakat dipermangkinkan oleh Matdir. Yg sahihnya Izuddin Ali tetap macho & awet muda, spt ditahun 1995 sbg pensyarah maths ITM Dungun ketika itu.
    Berapa CGPA semasa siswi itu semasa menduduki final exam, 3 pointer atau berbunga hancus?

    ReplyDelete

Powered by Blogger.