Like us for get Notifications

Ana Dahlia tampil bersama tunangnya ?



PENUH teka-teki. Itulah justifikasi paling mudah menggambarkan perhubungan yang wujud antara pelakon Ana Dahlia, 31, dan jejaka yang diikenali dengan nama Ubaidullah, 24.

Kosmo! yang diundang ke majlis sambutan Hari Ibu Rafflesia di Hotel Royal Kuala Lumpur baru-baru ini didedahkan dengan kenyataan media yang menyatakan Ana Dahlia tampil bersama tunangnya, Ubaidullah.

Membuahkan tanda tanya, pelakon filem Mantra itu sebelum ini pun sering dilihat bersama jejaka tersebut serta pernah memuat naik foto bersama di laman sosial Instagram.

Malah, ketika acara Anugerah Bintang Popular di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) baru-baru ini pun pasangan itu hadir bersama berpakaian sedondon.

Lantas, pihak media mendapatkan penjelasan lanjut daripada bekas isteri Cef Riz itu. Ikuti temu bual berikut.

Kosmo!: Ana Dahlia didakwa hadir bersama tunang anda, Ubaidullah pada majlis sambutan Hari Ibu kali ini. Benarkah?

ANA DAHLIA: Bukan, kami masih belum bertunang dan tiada sebarang ikatan lagi buat masa sekarang. Malah, ada ura-ura mengatakan kami bertunang pada bulan Mei dan bakal bernikah pada bulan Jun pun tidak benar sama sekali.

Jadi bilakah tarikh sebenarnya anda bakal bertunang?

Saya ada perancangan tapi masanya belum sampai lagi. Buat masa sekarang, saya tidak boleh hebohkan kepada peminat atau orang ramai takut nanti tak jadi, tetapi apabila sudah pasti, baru saya akan beritahu semua orang.

Bagaimanakah pula perancangan tentang majlis merisik?

Perancangan untuk merisik pun ada tetapi saya tidak berani maklumkan tarikh itu kerana majlis itu melibatkan kedua-dua buah keluarga. Saya harap semua orang faham.

Pastinya pertemuan antara keluarga anda dan dia sebelum ini ada membincangkan untuk persiapan seterusnya. Komen anda?

Keluarga kami masing-masing memahami, malah mereka terlebih dulu akan berbincang dengan kami untuk peringkat selanjutnya. Mereka menghormati, memahami dan menyokong keputusan kami.

Anda dilihat seperti tidak yakin dengan hubungan yang terjalin sekarang. Kenapakah?


Banyak perkara yang perlu difikirkan ke hadapan dan saya perlu lebih berhati-hati kali ini. Kalau benar dia jodoh saya, Insya-Allah, kami akan bersama. Saya cuma berdoa yang terbaik.

Apakah kriteria yang membuatkan anda selesa dengan dia (Ubaidullah)?

Kami tinggal sekampung sebenarnya, cuma sebelum ini kami tidak terlalu rapat. Selepas beberapa perkara yang terjadi sebelum ini (bercerai), dia lebih mengambil berat dan lebih kurang setahun lalu, kami menjadi lebih akrab. Saya selesa kerana cara dia dan sejujurnya, kami mempunyai keserasian. Untuk menyatakan dia romantik rasanya tidak.

Jarak usia tujuh tahun yang membezakan anda dan dia mungkin mendorong perbezaan cara berfikir. Bagaimanakah persiapan anda untuk tidak mengelakkan berlaku sekali lagi perceraian?

Dia nampak tenang tapi tegas perihal agama dan saya akui resipi rumah tangga yang harmoni adalah agama yang kukuh. Bagi saya, selagi dia boleh mendidik saya dengan baik, Insya-Allah segalanya berjalan lancar. Selain itu terima baik dan buruk seseorang, adakalanya tidak matang itu perlu bagi seseorang wanita untuk rasa lebih ceria.

Sepanjang perkenalan, adakah kalian berbincang mengenai syarat dalam perhubungan selepas ini?

Jika kita suka dengan seseorang itu sudah pasti akan menerimanya seadanya dan masing-masing perlu tahu batasan.

Selepas dua kali bercerai, apakah kualiti yang ada pada anda untuk keluarga dan dia menerima anda?

Mungkin cara saya yang menyenangkan mereka. Saya seorang wanita yang selalu memikirkan persepsi orang ramai terhadap saya. Ada masanya rasa tidak yakin dengan diri sendiri tetapi Alhamdulillah, saya gembira kerana keluarganya menerima saya dengan baik sama seperti keluarga saya.

Sudikah anda berkongsi perkembangan terkini?

Saya sedang menjalani penggambaran di Johor untuk drama berjudul Mencari Luqmanulhakim dan selepas ini akan ke Kedah untuk penggambaran muzikal hari raya Aidilfitri.

Ana Dahlia tampil bersama tunangnya ? Ana Dahlia tampil bersama tunangnya ? Reviewed by Tular Lagi on 5:25 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.