Like us for get Notifications

Mungkin gambar ini boleh dijadikan pengajaran bagi penternak-penternak kambing ?



ads : 9 Most Potong Stim Phone Problems Known To Mankind

Mungkin disebabkan gambar yang tersebar di laman sosial ini boleh dijadikan pengajaran bagi penternak-penternak kambing yang gemar melepaskan haiwan itu di kawasan terbuka dan mengundang perasaan tidak senang hati dikalangan penduduk setempat .
Apa yang pasti , individu yang menggantungkan ‘tag’ pada kambing ini mungkin seorang pekebun yang tanamannya sering menjadi makanan haiwan ini.
Ayatnya:
Berapo kali nok oyak!! Kalu nok pero kambing mitok tolong tambak!! Tok tau banyak mano dah make pokok ore!! Kalu toksir kito sembelih!!!”
Berapa kali nak cakap!! Kalau nak pelihara kambing mintak tolong tambat!! Tak tahu banyak mana dah makan pokok orang!! Kalau taknak kita sembelih!!!
Secara logiknya, kambing tak punya akal macam manusia. Tapi pemiliknya pasti mempunyai akal untuk berfikir . 
Harapnya, pemilik kambing ini dapat gunakan akal sebaik-baiknya agar tidak menyusahkan orang lain di kemudian hari .
Mungkin gambar ini boleh dijadikan pengajaran bagi penternak-penternak kambing ? Mungkin  gambar ini boleh  dijadikan pengajaran bagi penternak-penternak kambing ? Reviewed by Tular Lagi on 8:40 AM Rating: 5

2 comments:

  1. idea baik nih..
    aku nak gantung kat lembu macha yang berkeliaran dan berak kat taman tempat tinggal aku...

    ReplyDelete
  2. rocky the great brown flesh vibrator says: aku pon nak gantung kat tengkok pendatang2 haram bagi sape2 tuan punya atau sape2 yang bawak masok bertanggung jawab supaya pendatang haram ni balik kampong. Idea aku memang ganas & mesra alam!

    ReplyDelete

Powered by Blogger.