Like us for get Notifications

Gadis muda 15 tahun ini menjadi kegilaan netizen


SEORANG gadis berusia 15 tahun menjadi kegilaan netizen di China selepas dia menjalani pembedahan kosmetik untuk mengubah seluruh wajahnya.
Gadis tersebut yang berasal dari wilayah Henan, dikategorikan sebagai 'terlampau cantik untuk dilihat' oleh pemilik media sosial yang menyimpan gambarnya.
Lebih mengejutkan apabila gadis yang bernama Lee Hee Danae mempunyai pengikut seramai 400,000 di akaun Weibo (laman sosial terkenal China) malah turut memberitahu tarikh hari lahirnya iaitu pada Mei 1999.
Menurut satu agensi berita tempatan China, Shangaiist, gadis bawah umur tersebut mendapat lebih 24,000 'likes' di dalam satu portal internet China, Tencent.
Tambah akhbar itu lagi, gadis tersebut bertindak melakukan pembedahan kosmetik untuk memenangi semula hati bekas kekasihnya, lapor laman web China, Cbg.cn.
Bagaimanapun, ada pihak yang berpendapat bahawa gambar tersebut adalah penipuan semata-mata atau disunting secara digital.
Dalam pada itu, pembedahan plastik seperti pembedahan kelopak mata dah Rhinoplasty (pembedahan hidung) semakin popular di kalangan penduduk China.
Malah, ramai wanita yang menjalani pembedahan garisan-V untuk memberi garisan yang cantik pada rahang sehingga menjadi bentuk 'love' (hati).
Pembedahan paling popular yang diminati wanita China adalah melebarkan mata dan mengecilkan muka dengan dagu yang lebih runcing.
Gadis muda 15 tahun ini menjadi kegilaan netizen Gadis muda 15 tahun ini menjadi kegilaan netizen Reviewed by Tular Lagi on 7:02 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.