Like us for get Notifications

[ MISTERI] KUBUR DIGALI , Bangkai anjing dipakaikan Baju '' baca kisah ini.






Kes individu hilang secara misteri mungkin sudahbiasa kita dengar.bagaimana pula kalau
satu kampung hilang secara misteri tanpa meninglkan sebarang jejak ?Aneh, bukan Inilah yg belaku di sebuah perkampungan berdekatan dengan Tasik Anjikuni di Nuvanut ,Kanada.

Mesti baca dan tahu 10 manfaat rahsia memandu kereta kecil di Malaysia <3

Suatu malam pada bulan november 1930,Joe Labelle yang merupakan seorang pemburu,melintasi sebuah kawasan perkampungan di utara Kanada.Dia yang kepenatan dalam cuaca sejuk itu berhajat ingin menumpang tidur semalaman di kawasan itu.

Ini bukan kali pertama Joe melintasi kawasan tersebut .Dia tahu selok-belok perkampungan itu malahan Joe sendiri mempunyai kawan dalam puak Anjikuni.

Apa yang menghairankan  Joe ialah ,sewaktu dia makin hampir dengan kawasan perkampungan Anjikuni,suasanaya tidak seperti biasa.Sunyi sepi.lansung tidak ada kelibat manusia mahupun haiwan ternakan yang kelihatan.Joe berjalan ke salah sebuah tempat berkumpul bagi penduduk kampung itu yang diberi nama,Mack Shack.Pemilik Mack Shack,iaitu  Fran Mackenzie ialah seorang bekas askar yang kudung kakinya.Fran tidak pernah keluar dari Mack Shack.Apatah lagi untuk berpindah dari tempat itu.
Anehnya,keadaan Mack Shack sunyi .Nmamun makanan masih  berada diatas api.Tambah menakutkan Joe apabila dia ternampak tongkat kepunyaan Fran

Mackenzie yang ditingalkan.Joe ternampak cebisan cahaya yang berkelip pada jarak 400 meter dari kedudukanya.Walaupun dia tahu tiada sesiapa disitu,tetapi joe berharap dapat melihat kemana arah penduduk kampung itu pergi berdasarkan bekas tapak kaki di atas permukaan salji.Yang menghairankan ,tiada lansung jejak kaki manusia mahupun haiwan diatas permukaan salji kecuali jejak kaki kepunyaan Joe sendiri.

Dia cuba meninjau keadaan sekeliling dan nampak satu periuk makanan yang masih dimasak diatas
api beserta dua barangan peribadi yang diletakakn di tepi batu besar.Apa yang memeranjat kan Joe ialah barang-barang itu kepunyaan ketua puak Ajikuni yang telah meninggal dunia lebih setahun lalu yang diketahui telah ditanam bersama dengan mayatnya! Jadi, bagaimana barang-barang itu ada diluar? Joe yang ketakutan telah menghantar telegram kepada pihak berkuasa yang kemudianya datang untuk menyiasat misteri kehilangan penduduk kampung Anjikuni.

Misteri ini tidak berghenti disitu.Pihak polis menemui bangkai seekor anjing milik salah seorang penduduk kampung.Agak ganjil apabila bangkai anjing tadi dipakaikan pakain wanita .Mlah gincu turut dicalit pada mulut anjing itu.Telinganya pula ditindik dan dipakaikan anting-anting .Pada tangannya pula terdapat kesan luka dan salah satu jejari anjing itu disarungkan cincin dipercayai cincin perkahwinan.Polis juga mendapati kubur-kubur di kawasan perkampungan itu telah digali semula .Rngka mayat yang tertanam pula hilang dan lubang kosong itu disumbat dengan sampah.

Hanya sebuah kubur yang tidak diusik .Kubur itu milik Punckii Akkailo yang dipercayai ketua tribal yang pertama menjumpai kawasan tersebut. Tiada siapa tahu apa punca anjing itu dilakukan sedemikian dan mengapa tanah perkuburan itu digali dan kesemua mayat dicuri.

Penduduk kampung Anjikuli tidak pernah ditemui selepas kejadian itu.Kehilangan mereka masih kekal misteri dan menjadi perbualan sehingga ke hari ini.  

[ MISTERI] KUBUR DIGALI , Bangkai anjing dipakaikan Baju '' baca kisah ini. [ MISTERI] KUBUR DIGALI , Bangkai anjing dipakaikan Baju '' baca kisah ini. Reviewed by Tular Lagi on 6:18 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.