Like us for get Notifications

Felixia jatuh hati pada busana Muslimah





Bekas model Playboy dari Ipoh, Felixia Yeap yang dulu hanya tertarik untuk mengenakan hijab, kini mula jatuh hati dengan pakaian yang lebih longgar dan menepati syariat Islam.

Jelas Felixia beliau kini sudah mula menyimpan pakaian yang bersaiz kecil, dan berharap selepas ini beliau tidak akan mengenakan lagi pakaian yang bersaiz 'kanak-kanak'.

"Pada mulanya,saya jatuh hati pada hijab.

"...sekarang, saya sedar yang saya telah jatuh cinta dengan baju-baju yang longgar dan labuh... seperti jubah, abaya dan semestinya baju kurung.

"...lipat dan simpan skinny jeans, harap-harap tak payah nak pakai skinny jeans dah. (Ini pun sebab saya tak ada seluar lain buat masa ni, huhuhu...)," katanya di laman Facebooknya.

Tahun lepas, Felixia mengambil keputusan untuk memakai tudung sebagai fesyen tanpa memeluk Islam.

Felixia berkata, beliau mula jatuh cinta dengan fesyen tudung apabila beliau dipanggil untuk uji bakat iklan Raya Haji Celcom.

Jelitawan 27 tahun dari Ipoh yang memulakan karier sebagai model sejak usia 19 tahun itu bagaimanapun tidak mengendahkan sebarang kesangsian dan kritikan yang dilemparkan kepadanya sejak beliau mula memakai hijab beberapa bulan lalu.

"Mereka berkata saya lakukan ini bertujuan mencari Datuk Melayu kaya untuk berkahwin.

"Jika saya mahu mencari seorang lelaki kaya, saya sudah lakukannya sejak dahulu lagi ketika saya masih aktif sebagai model yang sentiasa memberi pose seksi. Kritikan mereka tidak logik. Apa yang saya mahu lakukan ialah untuk lebih banyak menutup dan melakukan peragaan yang lebih sopan," kata beliau kepada sebuah laman portal.

Menjelaskan tindakan beliau lagi, Yeap berkata, walaupun ia satu kejutan kepada peminatnya, cinta beliau terhadap pakaian Islam telah bermula ketika di bangku sekolah lagi.

Beliau berkata, walaupun ada umat Islam mengkritik, kebanyakan komen negatif datang daripada bukan Islam.

Katanya beliau sangat suka dengan baju kurung dan pakaian tradisi masyarakat Melayu-Islam.
Felixia jatuh hati pada busana Muslimah Felixia jatuh hati pada busana Muslimah Reviewed by Tular Lagi on 8:23 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.