Like us for get Notifications

Pengakuan Aishah dan Ammar, Pasti menitis air mata kita semua.







Ramai sudah tahu, mahkamah Sweden telah membuat keputusan drastik dengan memenjarakan Shalwati dan Azizul. Walaupun ramai yang memprotes dan tidk setuju, rakyat Malaysia perlu menerima keputusan itu dengan sepenuh hati.

Mungkin topik ini nampak lain daripada biasa. Namun, ia menyentuh cabaran ‘parenting’ pada zaman sekarang. Zaman dahulu, ramai tidak kisah jika ‘dibelasah’ oleh ibu-bapa sendiri. Kalau cikgu di sekolah pukul sekalipun, ibu-bapa zaman dahulu siap berterima-kasih lagi dengan cikgu tersebut.

Malahan, ramai yang sudah lali dengan pukulan dari tali-pinggang dan rotan nipis yang cukup memeritkan. Ada juga yang berkata, “Kalau bapak aku tak pukul aku dulu, entah apa la nak jadi aku sekarang. Memang degil betul aku dulu. Ada hikmahnya juga ya”.

.
Tepuk dada, tanya diri sendiri. Mari kita tonton video dibawah, ehsan Astro Awani di YouTube. Nilaikan dan kongsikan pendapat anda. | SRL





***Ini khas untuk semua jejaka ! [ klik untuk  baca selanjutnya ]





Pengakuan Aishah dan Ammar, Pasti menitis air mata kita semua. Pengakuan Aishah dan Ammar, Pasti menitis air mata kita semua.  Reviewed by Tular Lagi on 7:56 PM Rating: 5

4 comments:

  1. kekesalan yg xsudah buat mereka, memenjarakan ibubapa sendiri. Moga menjadi iktibar buat ibubapa & anak-anak.

    ReplyDelete
  2. tu la anak zaman sekarang telampu pandai sangattttt.....biar ape pun ibu ayah kita percaya la sesuatu yang diaorg buat mesti bersebab...andai mereka menyuruh kita meningkari hukum ALLAH SWT baru la kita kena ingkar arahan mereka itu pun kena dengan cara baik,,,aku besyukur ayah aku merotan aku dengan adik beadik aku yang lain bertujuan nak mengajar..itu yang aku dan adik beadik aku yang lain pikir..ye alhamdulilah adik beradik aku jadi orang dengan didikan ayah ibu aku,,walaupun kerja tak la hebat kami semua tapi didikan yang betul dari ayah buat kami hidup sebagai orang yang tau halal haram,kenang ibu ayah....kami...aminnnn mak bapak kami sayang mak dengan bapak,,,kalau mak dengan bapak tak rotan kami dulu mungkin kami sekarang ni takkan jadi yang sekarang..jasa mu tak dapat kami balas ...i love u mak bapak,,mak dengan bapak sentiasa ada dalam jiwa dan hati kami..muaaaaah

    ReplyDelete
  3. Moga menjadi iktibar buat ibubapa khususnya. Jangan jadikan Agama Islam sebagai alasan untuk menghalalkan yang HARAM. Agama Islam tidak mengajar mendidik anak-anak dgn maki hamun, pukul ikut suka hati. Ada cara teguran pada anak-anak. Ada cara pukulan pada anak-anak. Biar jiwa terdididk. Bukan hati yang memekik.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.