Like us for get Notifications

2 Gambar | Makcik tua dilanggar dan ditinggalkan tepi jalan



Pertama kami aku alami benda benda mcm ni, sebelum ni aku hanya baca dalam surat khabar je, ni betul betul pula depan mata. Tadi lepas kami balik dinner, agak agak dah nak sampai area rumah, anjing menyalak nyalak mcm gila, mcm nampak hantu, kami pun pelik sangat sebenarnya, kenapa anjing tu menyalak mcm tu, rupanya ada makcik tua tgh merangkak tepi jalan, menjerit jerit. Aku kalau benda benda mcm ni aku takut sikit.mmg tak berani, yang suami aku asek kesian kesian je.aku tetap suruh call polis.



Makcik tu mcm Indonesia, dia ckp dia kena langgar, lepas tu org langgar tu hantar dia kat situ, kaki dia mmg nampak bengkak.dia menjerit jerit melalak lalak.aku mmg cuak lah.hishh. aku bukan nak jadi seorang yang kejam or apa.cuma mmg tak berani, skrg sangat banyak kes pelik pelik, kwn kwn aku kat Whatsapps group pun pesan, call je polis, jgn berani berani tolong or apa.



Kak mas cerita, kes di Putrajaya, dia tolong makcik tepi jalan mcm ni, skali kena samun, niat kita yang baik, tapi last last kita yang kena balik. So better Polis yang settle hal ni.




Lepas 30minit, polis pun sampai, makcik tu mmg tak nak sangat pergi balai, sbb IC, passport semua mmg tak de, tapi apa kan daya, hanya polis je yang boleh bantu, kita bukan kejam, tp biarlah pihak yang berkuasa je yang tolong kan.jangan bahaya kan diri kita, semoga kita sentiasa dilindungi Allah.Amin.




2 Gambar | Makcik tua dilanggar dan ditinggalkan tepi jalan 2 Gambar | Makcik tua dilanggar dan ditinggalkan tepi jalan Reviewed by Tular Lagi on 7:53 AM Rating: 5

1 comment:

  1. Rasanya itulah tindakan terbaik anda tapi hairanya macammana IC tak ada tapi makcik tersebut boleh lolos masuk ke Malaysia ku yang Tercinta

    ReplyDelete

Powered by Blogger.