'' Anak Berak pun awak Masih Berselera Nak makan? Ibu Jenis apa ni? " - SUAMI YG Asyik dgn Hp



Salam, admin. Sekadar nak share satu insiden ni yg brlaku depan mata saya.
Ada sepasang suami isteri dengan anak kecil, seorang, makan di sebuah restoran. Saya anggarkan umur anak tu dalam setahun.

Si ayah makan penuh brselera. Hanya sesekali angkat muka tengok isteri dan anak. Fokus lbh pd hp kat tgn dan makanan je.
Isteri dgn sbr mnyuapkn makanan kpd si anak. Dia pun makan tak mnyempat, sebab si anak merengek2 nak makan. Tapi si isteri tetap sabar.
Habis licin pinggan makanan, si suami terus dgn hpnya. Langsung tak tolong isterinya suap makanan untuk si anak supaya si isteri boleh makan.

Isteri baru je nak suap makanan ke mulut, tiba2 si anak meragam, menangis. Rupanya dia buang air besar.

"Abg, boleh tlg basuh dulu tak? Anak berak..." lembut je si isteri bkata. Apa si suami jawab?
"Anak berak pun awak masih brselera nak makan? Ibu jenis apa ni?!"
Dengan muka sedih, si isteri menolak pinggan makanan. Sayu tgk muka dia. Hati ni tersentuh sangat. Benci betul tgok muka si suami tu. Dengan selamba je terus main hp.

Para suami di luar sana. Fahamilah hati isteri kalian. Tidakkah rasa kasihan melihat mereka? Siang malam bkerja tanpa rehat yg cukup.
Ke mana rasa kasih dan cinta yang dulu...sewaktu awal bcinta dan brumahtangga?
Manusia memang pelik. Apabila sudah tiada di depan mata, barulah setengah mati mencari. Waktu ada, langsung tidak dihargai.

Moga hati ni setabah hati si isteri tadi...yang rasanya dah lama makan hati. Sabarlah..., kerana syurga menanti. - KRT | BeritaPantas92
'' Anak Berak pun awak Masih Berselera Nak makan? Ibu Jenis apa ni? " - SUAMI YG Asyik dgn Hp '' Anak Berak pun awak Masih Berselera Nak makan? Ibu Jenis apa ni? " - SUAMI YG Asyik dgn Hp Reviewed by Mad Pikghie on 11:51 PM Rating: 5
Comments
0 Comments

No comments:

Powered by Blogger.