Like us for get Notifications

Kerana Penampilan Tidak Menarik Masa Sekolah Gadis Ini Dimaki ,Diselekeh Dan Ini Foto Terbarunya Memang Tidak Disangaka!

oplosa
Dulu Dicaci Maki,Sekarang Dipuji|Siapa sangka,gadis yang masa sekolahnya di caci dan dimaki karena memiliki penampilan tidak menarik kini telah berubah menjadi seorang gadis cantik dan menawan.
Gadis berusia 22 tahun yang menamakan dirinya Nazreen kamarudin ini mengatakan semenjak dia merubah penampilannya ramai rakan rakannya yang dulu melontarkan kata kata cacian,tiba tiba memuji kecantikan dan cuba untuk mendekatinya.
Bagaimanapun gadis ini berkata sebelum dia menjadi seperti sekarang,bermacam macam benda yang dia sudah lalui,berikut kisahnya.
“Baru sekarang aku dengar orang tiba tiba datang dekat aku, cantik la style kau nie, pandai kau jalan pakai heels, nampak cantik je, cantik je aku tengok. Cantik nye makeup kau. Bersihnya muka kau takde jerawat 1 pon. Untunglah dah memang cantik. Kau pakai apa je pon cantik weyh.
Tapi korang tak tahu sebelum aku jadi macam nie, bermacam benda yg aku dah lalu. Setakat kena ejek? Dah biasa. Aku tak cakap aku cantik or perfect, ramai lagi orang yg cantik lebih dari aku. Cuma aku nak share apa yg buatkan aku tough hadapi semua nie. Korang ingat senang nak puaskan hati diri sendiri, orang lain. Susah weyh.
14962585_1262237273818469_3091902626473603794_n
Nie gambar aku laa. Time nie aku 12 tahun. Tahun upsr. Sepanjang aku sekolah rendah, semua orang kat sekolah ejek aku. Dari sekolah pagi, sekolah kebangsaan sampai la ke sekolah petang, sekolah agama. Macam2 panggilan yg dorang panggil aku. Joyah, Mak Itam, Keling, buruk sangat la kau nie. Asal ada benda buruk ke tak elok je mesti kaitkan dengan aku. Ada sorang budak laki nie cakap ‘aku tanak kawan dengan kau sebab kau buruk, hodoh, tak lawa sampai bila2 aku tanak kawan kau’. Weyh deep gila wey rasa, macam aku nie betul betul tak berguna time nie.
Sampai aku salahkan abah aku sebab dia gelap. Macam2 benda aku buat sebab nak putih. Pergi sekolah hari2 tak semangat sebab asyik kena ejek jee. Dorang tak fikir, aku hitam sebab aku aktif sukan time tu. Semua lumba lari aku masuk. Sekurangnya aku aktif, menyumbang pada sekolah. Korang yg ejek aku tu dapat apa ? Ada 1 masa nie aku darjah 5, aku ada minat sorang laki nie, dia darjah 6 time tu.
Dia pengawas sekolah, dia memang handsome. Time tu baru lepas upsr kot tak ingat tapi still sekolah lagi. Aku bagi dia hadiah sebab dia dapat tamatkan upsr dia. Tapi kawan aku la tolong bagikan dekat dia. Nak tahu hadiah tu jadi apa ? Aku dengar bising bising dari tingkat atas sebab class dia dekat atas. Dia buang hadiah tu dalam tong sampah time tu jugak. Weyh series aku rasa terhina time tu.
Yelaa kan semua orang tak suka berkawan dengan aku, sebab apa ? Aku buruk, hitam, hodoh. Senang cerita perjalanan aku kat sekolah time nie memang takde keyakinan langsung. Hari2 balik sekolah menangis sebab kena ejek, meratapi kenapa tuhan jadikan aku buruk dan sebagainya.
So pada korang yg tak yakin dengan diri sendiri tu.
Yg rasa korang tak cukup cantik ke apa ke, korang buat semua cuma untuk puaskan hati korang je, tak payah fikir macam mana nak puaskan hati orang. Kita perempuan semua nak cantik bukan sebab nak pikat lelaki ke, nak orang puji kita ke, kita nak cantik sebab kita nak kepuasan untuk diri sendiri kan. Perempuan weyh. Siapa yang tanak jadi cantik. Semua nak tapi dengan cara yang berbeza”
Nota:pada siapa yang tertarik untuk mengetahui rahasianya ,boleh hubungi facebook beliau Nazreen Kamaruddin
14915575_1258626644179532_7001777709539183133_n

sumber : eberita
Kerana Penampilan Tidak Menarik Masa Sekolah Gadis Ini Dimaki ,Diselekeh Dan Ini Foto Terbarunya Memang Tidak Disangaka! Kerana Penampilan Tidak Menarik Masa Sekolah Gadis Ini Dimaki ,Diselekeh Dan Ini Foto Terbarunya Memang Tidak Disangaka! Reviewed by Tular Lagi on 8:08 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.