Like us for get Notifications

KEJAM- Bunuh ,Mayat disimen dalam tong plastik






Mayat seorang ahli perniagaan ditemui dalam sebuah tong plastik yang telah disimen di tepi jalan dekat Bukit Pelanduk, Lukut, Port Dickson di sini, petang kelmarin.

  
Jika anda seorang peminat F1, anda akan memahami bagaimana ternilai benda ni.. [ klik baca selanjutnya ]


Mangsa yang dilaporkan hilang di Cheras kira-kira tiga bulan lalu, dipercayai dibunuh di tempat lain sebelum dibawa ke kawasan berkenaan sebagai cara menghilangkan bukti.

Bagaimanapun, tindakan itu gagal apabila polis berjaya menahan enam suspek termasuk seorang wanita warga Thailand di Lembah Klang, kelmarin.

Jurucakap polis berkata, penemuan itu berdasarkan petunjuk dua daripada suspek terlibat yang mengaku membunuh ahli perniagaan itu, sebelum menunjukkan lokasi mayat disembunyikan kepada polis.

Menurutnya, tong setinggi kira-kira 1.2 meter itu kemudian dibawa ke Hospital Tuanku Ja'afar, di sini sebelum anggota bomba dipanggil semalam, bagi membantu mengeluarkan mayat yang sudah disimen.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Negeri Sembilan, Norazam Khamis berkata, tujuh anggota bersama seorang ketua pasukan mengambil masa kira-kira 45 minit mengeluarkan mayat berkenaan.

“Peralatan yang digunakan adalah peralatan pemecah simen atau kayu yang dikenali sebagai 'Paratec' untuk membantu mengeluarkan mayat berkenaan,” katanya di sini, semalam.

Sementara itu, anak sulung mangsa yang enggan dikenali berkata, keluarganya menerima panggilan telefon daripada polis, lewat malam kelmarin, meminta mereka datang ke bilik mayat Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ) bagi proses pengecaman mayat.

Bagaimanapun, katanya, mereka gagal mengecam berikutan mayat sudah reput dan berlumuran simen.

"Saya tidak boleh cam muka itu sebab tidak dapat dilihat. Seluruh badan dan muka penuh dengan simen,” katanya ketika ditemui, semalam.
KEJAM- Bunuh ,Mayat disimen dalam tong plastik KEJAM- Bunuh ,Mayat disimen dalam tong plastik Reviewed by Tular Lagi on 8:38 AM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.